Wzmacniacze serii HD odtwarzają muzykę z wyjątkową dokładnością, dzięki czemu usłyszysz dźwięk hi-fi nawet w najbardziej wymagających warunkach. JL Audio wykorzystuje technologię Single-Cycle Control ™, aby wyeliminować nadmierne zniekształcenia sygnału, które były plagą wzmacniaczy klasy D w przeszłości. Różnicowo zbalansowane wejścia pozwalają wyeliminować hałas zanim trafi na scenę przedwzmacniacza i pozwala na podłączenie wzmacniacza do niemal każdego zestawu stereo w desce rozdzielczej. Usłyszysz wyraźną, czystą, prawdziwie studyjną jakość dźwięku - dokładnie to, czego można oczekiwać od JL Audio.
JL AUDIO Wzmacniacz HD 900/5.
Ten wzmacniacz klasy D zużywa mniej energii, zajmuje mniej miejsca i generuje mniej ciepła niż tradycyjne wzory AMP – dzięki dostępności opcjonalnych zestawów montażowych można ułożyć nawet cały stos wzmacniaczy serii HD mocowanych jeden na drugim, a i tak stworzyć instalację miłą dla oka. Dzięki opcjonalnemu przewodowemu pilotowi można kontrolować głośność wzmacniacza HD z przedniego siedzenia.
Bardzo łatwe do demontażu wtyki zasilające i głośnikowe ułatwiają szybkie rozłączenie tego wzmacniacza,gdy potrzebna jest przestrzeń w bagażniku.
Dzięki swojej zdolności do działania typu "one-box solution" (rozwiązanie „jednopudełkowe”), HD900 / 5 jest idealnym rozwiązaniem dla instalacji, gdzie przestrzeń jest na wagę złota, a jakość dźwięku jest najważniejszym celem. Mimo, iż niezwykle kompaktowy, ten niesamowity wzmacniacz będzie wygodnie prowadzić pełen wysokiej wydajności system audio w samochodzie, to znaczy, zaopatrzy cztery systemy głośników satelitarnych oraz subwoofer ... w bardzo poważne 900 watów mocy!
Wykończenie to szczotkowane aluminium z malowanym proszkowo czarnym, matowym odlewem kasety ze stopów metali i czarna, proszkowo malowaną uszczelniającą pokrywa dla ochrony elementów sterujących.
Korzystając z opatentowanych dla JL Audio technologii, HD900 / 5 dostarcza 100 W x 4 do czterech głównych kanałów, plus bardzo mięsiste 500 W na kanał subwoofera. Dzięki R.I.P.S. duża moc może być dostarczona w szerokim zakresie impedancji obciążenia, natomiast ścisła regulacja zasilania pozwala na zminimalizowanie zniekształceń, maksymalizując jakość dźwięku.
Z perspektywy jakości czystego dźwięku zapraszamy do porównania w rzeczywistym świecie wydajności tego wzmacniacza w samochodzie do jakiegokolwiek innego wzmacniacza na rynku, wzmacniacza dowolnego typu, za dowolną cenę.
Dane techniczne dla HD 900/5:
Oceniono ciągła (RMS) Moc dla 14,4 V”
Główne kanały 4 Ohm - 100 W RMS x 4
Główne kanały 3 Ohm - 75 W RMS x 4
Główne kanały 2 Ohm - 75 W RMS x 4
Główne kanały 1,5 Ohm - 75 W RMS x 4
Główne kanały – zmostkowane przy 8 Ω - 200 W RMS x 2
Główne kanały – zmostkowane przy 4 Ω - 150 W RMS x 2
Subwoofer 4 Ohm Kanał - 500 W RMS x 1
Subwoofer Kanał 3 Ohm - 500 W RMS x 1
Subwoofer Kanał 2 Ohm - 500 W RMS x 1
Subwoofer Kanał 1,5 Ohm - 500 W RMS x 1
Oceniono ciągła (RMS) Moc przy 12,5 V:
Główne kanały 4 Ohm - 100 W RMS x 4
Główne kanały 3 Ohm - 75 W RMS x 4
Główne kanały 2 Ohm - 75 W RMS x 4
Główne kanały 1,5 Ohm - 75 W RMS x 4
Główne kanały – zmostkowane przy 8 Ω - 200 W RMS x 2
Główne kanały – zmostkowane przy 4 Ω - 150 W RMS x 2
Subwoofer 4 Ohm Kanał - 500 W RMS x 1
Subwoofer Kanał 3 Ohm - 500 W RMS x 1
Subwoofer Kanał 2 Ohm - 500 W RMS x 1
Subwoofer Kanał 1,5 Ohm - 500 W RMS x 1
Pasmo przenoszenia (głównych kanałów) - 12 Hz - 28 kHz (+0, -1dB)
Pasmo przenoszenia (Subwoofer Channel) - 12 Hz - 10 kHz (+0, -1dB)
Stosunek S / N, w odniesieniu do władzy najwyżej ocenianych (głównych kanałów) > 108,5 dB Moc niżej oceniane (A-ważone, 20 Hz - 20 kHz pasmo szumów)
Stosunek S / N, w odniesieniu do 1 W > 88,2 dB (A-ważone, 20 Hz – 20 kHz pasmo szumów)
Współczynnik tłumienia przy 4 Ohm > 400 V / 50 Hz
Współczynnik tłumienia 2 Ohm > 200 / 50Hz
THD + N @ Moc znamionowa (głównych kanałów) < 0,03% 4 Ohm
THD + N @ Moc znamionowa (Subwoofer kanały) < 0,05% 4 Ohm
Zakres napięcia wejściowego @ RCA Wejścia Przełączalna od 200 mV - 2 V RMS (niska) do 800 mV - 8 V RMS (wysoki)
Minimalny rozmiar kabli zasilających - akceptuje przewód do 4 AWG
Moc znamionowa bezpiecznika - 60 A (AFS, AGU lub MaxiFuse ™)
Wysokość (H) – 1,93 in / 49 mm
Szerokość (W) – 10,74 in / 273 mm
Głębokość (D) – 8,29 in / 211 mm
Waga netto - 6.85 funta / 3,11 kg.
Przetwarzanie sygnałów:
Tryb filtra (ów): kanały 1 i 2 (z przodu) - tylko górnoprzepustowy
Nachylenie filtra (ów): kanały 1 i 2 (z przodu) - 12/24 dB / oktawę
Filtr Zakres częstotliwości: Kanały 1 i 2 (z przodu) - 50 Hz - 500 Hz
Tryb filtra (ów): Kanały 3 i 4 (z tyłu) - tylko górnoprzepustowy
Nachylenie filtra (ów): Kanały 3 i 4 (z tyłu) - 12/24 dB / oktawę
Filtr zakres częstotliwości: Kanały 3 i 4 - 50 Hz - 500 Hz
Tryb filtra (a): Kanał subwoofera - tylko dolnoprzepustowy
Nachylenie filtra (ów): Kanał subwoofera - 12/24 dB / oktawę
Zakres częstotliwości filtra: Kanał subwoofera - 50 Hz - 500 Hz
Ząbkowane, kalibrowany Filtr Freq. Potencjometry - tak
Funkcja filtra Defeat - tak
Infrasonic Filtr: Kanał subwoofera - 30 Hz, Możliwość odłączenia
Pilot Level Control - Opcjonalnie (HD-RLC)
Tryby poziomu zdalnego - tylko kanał sub
Kanał Tryb wejścia przełącznika - Tak (2/4/6 kanał).
Pass-Through Preamp Output - Żaden.
Podsumowanie:
RIPS - Regulated, Intelligent Power Supply
Szczegółowe informacje:
RIPS oznacza "Regulowana, Inteligentna Dostawa Mocy" i jest głównym elementem JL Audio Slash i wzmacniaczy HD.
"Regulowany" oznacza, że Zasilacz dostosowuje swoje działanie, tak aby utrzymać znamionową moc wzmacniacza i niskie działanie zniekształceń w szerokim zakresie napięć pojazdu (11V-14,5 V). Kontrastuje to z typowymi, kowencjonalnymi "nieuregulowalnymi" zasilaczami, które dopuszczają do spadków napięcia wprost proporcjonalnie do spadków napięcia zasilającego. To może prowadzić do znacznych strat mocy, gdy napięcie akumulatora spada, nawet jeśli te spadki napięcia są krótkotrwałe. Przejawia się to dźwiękowo jako zwiększenie zniekształceń. Ze wzmacniaczem JL Audio wyposażonym w RIPS otrzymujemy czystą moc, która pozostaje całkowicie stabilna w systemach rzeczywistych, w wyniku najwyższej wierności i stabilności.
"Inteligentna" części układu RIPS nieustannie kontroluje prąd wyjściowy aby nieprzerwanie optymalizować moc wyjściową wzmacniacza w szerokim zakresie impedancji obciążenia (1,5 ohm na 4 ohm na kanał).
Konwencjonalne wzmacniacze są zaprojektowane w celu wytworzenia optymalnej mocy w określonym impedancji (2 omów, na przykład). Zmuszony do pracy powyżej tej impedancji (powiedzmy, 4 omy) taki wzmacniacz straci moc (połowę ich mocy od 2 omów do 4 omów). Nie stanie się to z HD JL Audio lub wzmacniacza "Slash", ponieważ system RIPS wykrywa rzeczywista impedancji napędzany i dostosowuje działanie wzmacniacza pod kątem optymalnej wydajności. Cały proces jest płynny, automatyczny, czego rezultatem jest niesamowita dynamika i konsekwentna moc dla szerokiego zakresu konfiguracji subwoofera.
JL Audio Slash bierze pod uwagę rzeczywistą impedancję systemu, zamiast polegać na często niedokładnych założeniach, w oparciu o znamionową impedancję głośnika.
Podsumowując: Optymalna moc w każdej impedancji między 1,5 ohm i 4 ohm na kanał, przy dowolnym napięciu pojazdu między 11V i 14,5V.
Advanced Rollback Protection - „zaawansowana funkcja przywracania ochrony” - monitoruje stan cieplny wzmacniacza i reguluje jego pracę w celu wyeliminowania irytujących przypadków wyłączania się wzmacniacza.
Differential-Balanced Inputs - „różnicowe zbalansowane wejścia” - układ zaprojektowany tak, aby zwalczyć indukowane przewodami hałasy, co jest powszechnym problemem instalacji Car Audio i Marine. Technologia ta pozwala na stosowanie typowych, zwykłych kabli RCA, zapewniając jednocześnie wiele zalet prawdziwego zrównoważonego połączenia i zgadzając się na szeroki zakres poziomów sygnału wejściowego. Dzisiejsze pojazdy są często wyposażone w wyrafinowane układy elektroniczne zdolne do generowania szumów i zakłóceń, które mogą naruszać ścieżkę dźwiękową, psując wrażenia słuchowe, a mając wzmacniacz JL Audio serii HD wyposażony w technologię Differential-Balanced Inputs nie ma potrzeby stosowania specjalnego okablowania czy konwerterów.
Single Cycle Control ™ (kontrola pojedynczego cyklu) - hi-fi, pełny zakres klasy D jest rzeczywistością.
Szczegółowe informacje:
Single Cycle Control ™l to unikalne podejście do kontrolowania przez pełnozakresowy wzmacniacz klasy D. Poprzez śledzenie sygnału audio, porównywanie do rzeczywistego przebiegu PWM, a następnie korygowanie tego sygnału w każdym cyklu (ponad 400 tysięcy razy na sekundę), mnogość mechanizmów powodujących zniekształcenia może być ściśle kontrolowana, aby umożliwić nieskazitelnie czyste wzmocnienie dźwięku.
Oprócz zalet dźwiękowych technika Single Cycle Control ™ powoduje również doskonałą wydajnością (80% przy 1/2 mocy znamionowej przez cały wzmacniacz, w tym jej źródła energii), co przekłada się na 60% mniejszy pobór prądu niż przez typową klasę A / B (wzmacniacz samochodowy o równej mocy pracujący w klasie A/B). To ogromna zaleta efektywności prowadzi do wydzielania mniejszej ilości ciepła, co pozwoliło nam zredukować wielkość obudowy do około 1/4 wielkości podobnie potężnego projektu klasy A / B.
Tak więc, choć można zastosować mniej kosztowne sposoby, aby zbudować pełnozakresowy wzmacniacz przełączający, żaden inny system kontroli klasy D nie działa szybciej i dokładniej niż Single Cycle Control ™, dlatego żaden inny mobilny wzmacniacz audio na świecie nie pracuje jak JL HD audio.