DD9515J DVC1 2x1
Nowe
DD audio. 2-cewkowy głośnik niskotonowy o średnicy 38cm/15cali do subwoofera samochodowego - 2000/8000W, 2x1 Ohm
Ten produkt nie występuje już w magazynie
Seria 9500. jeden, jedyny...
Cóż. Przez lata seria 9500 stała się legendą. Żywą legendą. I powodem do zazdrości u konkurencji DD Audio. Specjaliści na całym świecie (i nie tylko oni) dobrze wiedzą, że DD9500 jest jedyny w swoim rodzaju. Subwoofer, który jest definicją wydajności. Wydajności w najmocniejszych systemach car audio.
DD9500 uznano za jeden z 10 najbardziej hardkorowych subwooferów w całej dotychczasowej historii. W dosłownym tłumaczeniu slangu: jeden z 10 najbardziej zajebistych, pieprzonych głośników. Przemawia do wyobraźni? A jeśli jeszcze dodamy, że pierwowzór głośnika powstał w latach 80? DD Audio wzorowało się na potężnych subwooferach studyjnych. I od ponad 30 lat rozwija wspaniały projekt. Jego ukoronowaniem jest 9500j.
Jego ukoronowaniem jest 9500j.
9500j to dzieło inżynierii bez żadnych kompromisów. To użytkownik musi się martwić tym jak głośnik zmieścić i wykorzystać w samochodzie. Zadaniem inżynierów było stworzenie subwoofera, który ma wzbudzać respekt i grać tak mocno jak to tylko możliwe. Stąd ogromny magnes z gigantycznym układem magnetycznym, by cewka miała gdzie pędzić tam i z powrotem a nikt nie martwił się o odpowiednie chłodzenie. Wzorem najmocniejszych głośników studyjnych zawieszenie powstało z wielu warstw: by sprzęt grał równie dobrze niezależnie od tego czy jest nowy czy też ma 10 lat. Cewka jest zbudowana z 8 warstw aluminium. Magnes z tradycyjnego ferrytu. Zawieszenie EROM o dużym wychyleniu membrany. Przewodowe połączenia laminowane i w pełni zintegrowane z kompozytowym resorem. A w miejsce zwykłych terminale porządne przewody by mieć połączenie najlepsze z możliwych. Nie dziwi zatem, że głośnik waży tyle, by nabrać respektu. Najlżejszy: ponad 30 kg. Najcięższy: niemal 35 kg! Każdy kurier na świecie ma szansę odczuć wagę potęgi.
DD Audio ustawił poprzeczkę jakości i wydajności na tak wysokim poziomie, o którym inni mogą tylko pomarzyć. Po prostu pomarzyć.
Dane techniczne:
Waga magnesu 456 uncji
Impedancja 2 x 1 Ohm
Moc (RMS / Moc szczytowa) 2000W RMS, Moc Szczytowa 8000W
Zawieszenie Kompozytowe
Skrajne wychylenie membrany 85mm
Średnica cewki drgającej 3.35 "
Xmax 47mm @ 50% BL
Model 9515j
Fs 36 Hz
QTS 0,4951
Qes 0,5301
Qms 7,488
Waga głośnika 34,76 kg
VAS 2.185 CuFt
Średnica cewki drgającej 3.35 "
Średnica głośnika niskotonowego 15 "/ 38.1 cm
Średnica zewnętrzna 391 mm
Średnica otworu montażowego 349 mm
Głębokość montażowa 233 mm
Średnica magnesu 236 mm
Wysokośc magnesu 118 mm
Cechy:
Zawieszenie DD
To bardzo solidny splot cienkich tkanin wzmocnionych żywicą podczas obróbki cieplnej. Wielowarstwowe laminowane resory lepiej znoszą wyginanie oraz rozciąganie w przypadku najbardziej skrajnych pozycji membrany. W porównaniu z popularnymi jednowarstwowymi resorami wyróżniają się znacznie lepszą trwałością. I odpornością na deformację. By uzyskać godną pozazdroszczenia długowieczność DD Audio stosuje w większości swoich głośników solidne zawieszenie złożone z kilku warstw: od 4 do 6. Mocne resory nawet po wielu latach pracy dalej zachowują swoje właściwości. Dzięki temu po długoletniej eksploatacji głośniki DD Audio wciąż zachowują wysoką wartość. Tak samo jak najbardziej doceniane klasyczne samochody.
Bezpośrednie połączenie: żadnych strat sygnału
Oto rozwiązanie DD Audio które doceniono w niezwykły sposób: kopiuje je konkurencja. Direct Connect to innowacyjne rozwiązanie najbardziej efektywnego połączenia. Przewody w formie plecionki są lutowane do miedzianego drutu na krawędziach połączenia. I to w taki sposób, by zmniejszyć powierzchnię lutowania, co oznacza wyraźne zmniejszenie ryzyka problemu utraty sygnału.
Przewody zasilające wykonane są z wysokiej jakości miedzi beztlenowej. Charakterystyczne właściwości miedzi trudno przecenić: przede wszystkim zapewnia pewny kontakt. Co wcale nie jest takie oczywiste w przypadku pięknych terminali, które niestety zwykle są bardzo źle wykonane. I mają problemy z rezystancją (0,1-0,2 Ohm).
Kolejnym istotnym problemem jest dostosowanie terminali głośników do podłączenia przewodów o dużej średnicy przekroju. W DD Audio nie ma z tym problemu: mechanicznie najdoskonalsze połączenie – skręcone i wzmocnione. Ale w wielu głośnikach konkurencyjnych firm stosuje się rozwiązania, które są źródłem problemów: niewielkie gniazda dostosowane do cieńszego okablowania lub duże terminale wykonane z metalu niskiej jakości.
EROM
Oto rozwiązanie, które stało się standardem dla branży. I jest jednym z najczęściej kopiowanych na świecie. Zawieszenie, które wykorzystuje rozwiązanie EROM: większy zakres wychylenia membrany. I to przy zachowaniu jak największej powierzchni membrany: nie zajmuje cennej przestrzeni. Ileż to już było głośników z wielkimi resorami i bardzo małą membraną! EROM ma ponadto ogromny wpływ na kontrolę nawet największej mocy dostarczanej głośnikowi. Można grać długo i mocno. Cewka zawsze będzie pod kontrolą. A cała konstrukcja wciąż będzie na tyle lekka, by w pełni wykorzystać moc wzmacniacza.
System wentylacji z wolnym przepływem powietrza
Ekskluzywne rozwiązanie DD: odseparowane kanały wentylacyjne cewki i takie rozprowadzanie powietrza by koncentracja przepływu nastąpiła w szczelinie magnetycznej. Niby oczywiste? By uzyskać zamierzony efekt cała konstrukcja układu musi być wykonana z ogromną precyzją. Dzięki temu temperatura cewki może być efektywnie obniżana zmniejszając ryzyko przegrzania konstrukcji. Zasada jest prosta: im większy ruch membrany tym lepszy przepływ powietrza: mocniejsze granie to również mocniejsze chłodzenie. Konkurencja ma czego zazdrościć.
Na przepływ powietrza wpływ ma także zawieszenie oraz osłona przeciwpyłowa. Cała konstrukcja ma wpływ na zmiany ciśnienia powietrza: stosownie do sygnału wejściowego. Innymi słowy: im dłuższe granie tym system efektywniej pracuje. Świeże powietrze jest zasysane od strony aluminiowej konstrukcji a gorące wypychane przez otwory wentylacyjne na zewnątrz nabiegunnika oraz przez kanały boczne. Rolę pompy tłoczącej powietrze do chłodzenia pełnią resory: cały obieg jest wymuszony, by jak najlepiej chłodzić rozgrzane uzwojenie cewki. By wspomagać działanie wymuszonego obiegu powietrza w samej cewce przygotowano jeszcze dodatkowe otwory, by ułatwić wentylację. Konkurencja ma się czego uczyć.
Laminowane przewody
Oto rozwiązanie, które łatwo docenić: laminowane przewody łączące terminal z cewką. Laminowane nie tylko dlatego, by zyskać jak najwyższą trwałość i wysoki poziom odporności na zerwanie (najczęstszy problem w wielu głośnikach samochodowych). Laminowanie zwiększa także odporność na zakłócenia. Ponadto by raz na zawsze rozwiązać problem uszkodzeń mechanicznych (np. podczas montażu głośnika) połączenie przewodowe dodatkowo wzmocniono umieszczając je pomiędzy poszczególnymi warstwami resoru. A to prosta recepta na długowieczność. Nawet po wielu latach intensywnego grania połączenie powinno zachować swoje pierwotne właściwości.
W DD Audio pomyślano o wszystkim: nawet o z pozoru banalnym problemie – odpowiednim wyważeniu membrany. Przewody połączeniowe są proporcjonalnie przeprowadzone z obu stron głośnika. Wydawałoby się oczywiste: ale tylko w niewielu głośnikach konkurencji jest stosowane.
DD Audio jako jeden z nielicznych nie żałuje na okablowaniu. W wybranych modelach stosuje nawet do 8 przewodów do jednej cewki: oczywiście zależnie od konfiguracji impedancji głośnika. To gwarancja, że nie będzie żadnych problemów z dostarczaniem odpowiedniej ilości energii do głośnika.
SFB: włókno syntetyczne
Membrana to połączenie włókien syntetycznych: zastrzeżone dla głośników dostosowanych do współpracy z mocnymi wzmacniaczami. Jakich głośników? Chociażby takich, które są wykorzystywane podczas koncertów. A jak wiadomo podczas imprez liczy się nie tylko głośność ale także niezawodność. A w DD Audio to standard. DD Audio nie ogranicza się do jak twierdzą złośliwi pod adresem wielu firm: wycinania plastiku z butelek by stworzyć membrany głośników. Membrana to przecież produkt, który wymaga szczególnej uwagi.
Membrany z włókien SFB są takie jakie powinny być: lekkie, sztywne, mocne, wytrzymałe i bardzo trwałe. Powstają z włókien, które są poddawane starannemu procesowi produkcji. Najpierw cięte na odcinki o różnej długości. Następnie łączone i mieszane z dużą siłą: z włóknami naturalnymi i żywicami o jakości wymaganej przez przemysł lotniczy. Dzięki dużej sile miejsca wiązania włókien są wyjątkowo mocne. Okazuje się, że kierunek wiązania i formowania włókien do formy membrany również ma znaczenie. Włókna skręcane i łączone są ze sobą w tę samą stronę, w którą układa się uzwojenie cewki. A to przekłada się na lepszą odporność na wysoką moc.