Vibrofiltr 2.0
Nowe
Mata wygłuszająca butylowo-plimerowa - 1szt. 50x70cm, grubość 2.0mm
Ten produkt nie występuje już w magazynie
11 sztuk sprzedanych
Vibrofiltr 2.0
Samoprzylepna mata antywibracyjna klasy profesjonalnej do wytłumiania drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej, jachtów, maszyn i urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, RTV lub AGD - 1 arkusz o wymiarach 500x700 mm (0,35 m2), grubość maty 2,0 mm, grubość aluminiowej folii 0,10 mm.
Vibrofiltr 2.0 jest najbardziej uniwersalnym i zarazem najpopularniejszym materiałem tłumiącym Vibtofiltr z serii NP (Noise Protection) wśród europejskich instalatorów sprzętu car audio oraz firm zajmujących się profesjonalnym wyciszaniem pojazdów. Ze względu na ponadprzeciętnie wysoki współczynnik stratności mechanicznej (0,38) przy umiarkowanej wadze, materiał ten może być stosowany na dowolnych elementach karoserii i tapicerki pojazdu od podłogi po dach. Przy przestrzeganiu wszystkich zasad prawidłowego i solidnego montażu, osiągnięte efekty często mogą przekraczać wszelkie oczekiwania.
WAŻNE !
Maty Vibrofiltr bazują na materiałach adhezyjnych charakteryzujących się stopniowym wzrostem siły przyczepności do podłoża. Samoklejąca warstwa butylowa posiada właściwości wulkanizujące, dzięki czemu jej przyczepność do podłoża znacznie wzrasta po pewnym czasie od naklejenia. Tego rodzaju nowoczesne materiały posiadają niższą adhezję początkową (chwilowo niższa przyczepność montażowa), dzięki czemu praca z nimi staje się wygodniejsza, gdyż w trakcie montażu mata nie klei się z pełną siłą do palców i podłoża. To bardzo pożądana i doceniana przez instalatorów właściwość, która umożliwia podczas montażu dokonywanie poprawek i zmian położenia maty bez ryzyka uszkodzenia materiału (przez pewien czas, matę można jeszcze odkleić i przenieść w inne miejsce). Wraz z upływem czasu, siła wiązania z podłożem stopniowo wzrasta, aż do osiągnięcia maksymalnego poziomu, przy którym nie jest już możliwe oderwanie maty bez jej zniszczenia. W zależności od temperatury otoczenia, bardzo duża siła przyczepności maty do podłoża jest osiągana po ok. kilku do kilkudziesięciu godzinach od jej naklejenia i dociśnięcia (np. wałkiem). W przypadku transportu lub magazynowania produktu w niskich temperaturach, aby uzyskać optymalną lepkość montażową, przed rozpoczęciem pracy matę należy wyjąć z opakowania i pozostawić przez kilka godzin w temperaturze powyżej +15ºC. Nie ma konieczności dodatkowego podgrzewania w trakcie montażu. Może to być jednak pomocne podczas prac z bardzo zimną matą lub przy niskiej temperaturze otoczenia.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
VIBROFILTR Noise Protection
Wielowarstwowy materiał redukujący drgania, hałas i wibracje, wykonany w postaci elastycznej samoprzylepnej maty na bazie zaawansowanego kompozytu polimerów, gumy butylowej (kauczuku butylowego) i aluminium. Z zewnętrznej strony znajduje się przetłaczana folia aluminiowa o grubości 100um (0,1mm), która zapewnia mechaniczną ochronę warstwy polimerowo-butylowej oraz dodatkowo polepsza właściwości tłumiące. Materiały antywibracyjne Vibrofiltr są produkowane w Rosji przez ,,NPO National Technology" z wykorzystaniem technologii i sprzętu niemieckiej firmy ,,Baumuller". Produkty te posiadają właściwości antykorozyjne i uszczelniające, są nietoksyczne, bezwonne, wodoodporne, niepalne, nie wchłaniają wilgoci i nie rozkładają się pod wpływem warunków atmosferycznych. Maty Vibrofiltr, swą jakością wykonania, skutecznością tłumienia drgań oraz komfortem montażu nie ustępują podobnym i często dużo droższym produktom najbardziej renomowanych marek. W każdej oferowanej grubości (1,5-4mm), maty Vibrofiltr posiadają wysoką wartość współczynnika stratności mechanicznej (0,25-0,60), który określa zdolność danego materiału do pochłaniania (absorpcji) drgań.
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu, pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie) amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego), w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Stopień pochłaniania energii drgań mechanicznych danego materiału zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego, wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności mechanicznej, który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje. Współczynnik stratności mechanicznej jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika, tym wyższa skuteczność tłumienia drgań). Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej wartości współczynnika stratności mechanicznej.
ZASTOSOWANIE I MONTAŻ
Maty tłumiące Vibrofiltr przeznaczone są do efektywnego obniżania poziomu drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej (drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, tapicerka, itp.). Mogą być także stosowane w pomieszczeniach zamkniętych do wyciszania obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV lub AGD. Posiadając wysoki współczynnik stratności mechanicznej oraz niską częstotliwość rezonansową, maty tłumiące Vibrofiltr należą do grupy najbardziej efektywnych materiałów antywibracyjnych dostępnych na rynku. Bardzo dobrze sprawdzają się również podczas prac, których celem jest poprawa akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio oraz podczas uzupełniania lub renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia. Maty Vibrofiltr są samoklejące, elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najbardziej komfortowy montaż uzyskuje się przy temperaturze otoczenia powyżej +15ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących, podczas montażu matę należy solidnie dociskać, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Elastyczna warstwa butylowo-polimerowa posiada właściwości samoklejące i samowulkanizujące, dzięki czemu, wraz z upływem czasu znacznie wzrasta przyczepność materiału do podłoża.