Standard DoorKit
Nowe
zestaw do wygłuszenia pary drzwi: 8 mat tłumiących Standard PRO 2mm, 4 pianki dźwiękochłonne Premium LineFix 7mm, 2 pianki izolujące hałas Elastic 6mm
3 sztuk sprzedanych
CTK Standard DoorKit
Zestaw optymalnie dobranych trzech rodzajów efektywnych materiałów do wygłuszenia pary drzwi samochodowych, arkusze o wymiarach 37x50 cm. Zestaw zawiera:
MONTAŻ (wideo): https://www.youtube.com/embed/KfiaVrk3sSQ
OPIS MATERIAŁÓW WCHODZĄCYCH W SKŁAD ZESTAWU:
CTK Standard PRO 2.0
CTK Standard Professional (PRO) to wysokiej jakości zaawansowany technologicznie materiał pochłaniający wibracje w postaci samoklejącej maty wykonanej na bazie kompozytu kauczuku butylowego i specjalistycznych dodatków polimerowych. Z zewnętrznej strony znajduje się przetłaczana aluminiowa folia o grubości 100 mikrometrów (0,1 mm), która wzmacnia i mechanicznie ochrania materiał tłumiący oraz dodatkowo polepsza jego właściwości akustyczne. Dzięki specjalnie dobranemu kompozytowi kauczuku butylowego uzyskano wysoką elastyczność montażową, umiarkowaną wagę oraz bardzo wysoką lepkość i przyczepność do podłoża (porównywalne z matami Premium), przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej skuteczności tłumienia wibracji na poziomie, jaki oferują podobne materiały o większej grubości i wyższej wadze. Maty CTK Standard PRO przeznaczone są do efektywnego wytłumiania drgań oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodu w celu podwyższenia komfortu jazdy (redukcja hałasu) oraz poprawy właściwości akustycznych sprzętu audio.
CTK Elastic 6
Samoprzylepna, miękka i lekka mata termo-akustyczna na bazie spienionej, elastycznej gumy (kauczuk syntetyczny i uszlachetniające dodatki) z kombinacją zamkniętych komórek o zróżnicowanym kształcie i wielkości. Taka konstrukcja sprawia, że materiał ten łączy pozornie sprzeczne ze sobą właściwości, a mianowicie - skutecznie pochłania i redukuje hałas (co zazwyczaj jest cechą materiałów z komórkami otwartymi na bazie poliuretanu, które absorbują wodę) oraz jednocześnie zapewnia bardzo wysoki poziom izolacji (blokowania) dźwięku i ciepła, zachowując przy tym całkowitą odporność na wilgoć i bezpośrednie działanie wody. Dzięki tym właściwościom CTK Elastic jest jednym z najbardziej wydajnych na rynku materiałem przeznaczonym do termicznej i akustycznej izolacji pojazdów. Pianki CTK Elastic stosowane są jako wydajne izolatory termiczne zapobiegające nadmiernemu nagrzewaniu lub wychładzaniu się wnętrza pojazdu oraz przede wszystkim, jako bardzo skuteczne bariery akustyczne izolujące kabinę od zewnętrznego hałasu drogowego. Dzięki właściwościom olejo i wodoodpornym pianki te mogą być naklejane na prawie wszystkich elementach nadwozia samochodu oraz wewnątrz komór drzwiowych. W celu osiągnięcia najlepszego efektu zaleca się stosowanie jako drugą warstwę naklejaną na elementach nadwozia, które wcześniej zostały wytłumione alu-butylową matą antywibracyjną.
CTK LineFix 7
Jeden z najbardziej efektywnych i najskuteczniejszych w działaniu materiałów dźwiękochłonnych z najwyższej klasy Premium, jakie są obecnie dostępne na rynku o podobnej grubości. CTK LineFix 7, to samoprzylepna, bardzo elastyczna, bardzo miękka i delikatna w dotyku mata dźwiękochłonna na bazie specjalistycznego poliuretanu zaimpregnowanego preparatem dźwiękochłonnym. Charakteryzuje się wysoką zdolnością pochłaniania dźwięku (hałasu) w zakresie średnich i wysokich częstotliwości (szum, świst) oraz dobrymi właściwościami termo-izolacyjnymi. Dźwiękochłonny impregnat dodatkowo poprawia właściwości akustyczne, chroni przed wchłanianiem wilgoci z powietrza, rozwojem drobnoustrojów, pleśni i bakterii oraz zabezpiecza materiał bazowy przed starzeniem. Pianki CTK LineFix 7 posiadają porowatą strukturę z kombinacją otwartych i częściowo zamkniętych komórek o dużej gęstości, zróżnicowanych wymiarach i nieregularnych kształtach. Komórki zamknięte dobrze izolują/blokują hałas i ciepło, a komórki otwarte skutecznie pochłaniają dźwięk wewnątrz swej nieregularnej struktury. Dzięki temu, maty piankowe LineFix 7 działają równocześnie w dwóch różnych obszarach, gdyż posiadają kluczowe właściwości, jakimi charakteryzują się zarówno materiały absorbujące dźwięk, jak i materiały izolujące hałas. Pianka charakteryzuje się również tak zwanym "efektem pamięci kształtu", czyli posiada właściwość powolnego powrotu do pierwotnej postaci po mocnym ściśnięciu. Rozprężając się powoli z niewielką siłą, dokładniej wypełnia szczeliny i wolną przestrzeń pomiędzy dwoma sąsiadującymi panelami, elementami nadwozia lub tapicerki samochodu, bez ryzyka ich odkształcania i wypychania z zatrzaskiwanych elementów mocujących. Dzięki bardzo miękkiej i elastycznej strukturze, pianki CTK LineFix 7 są bardzo łatwe w montażu na płaskich oraz nieregularnych powierzchniach, nawet o bardzo skomplikowanym kształcie. Najbardziej efektywnie działają w szerokim zakresie częstotliwości powyżej 1000 Hz, zapewniając kilka razy wyższą absorpcję dźwięku niż inne standardowe materiały wyciszające o podobnej grubości. Bardzo łagodna sprężystość, niewielka grubość po ściśnięciu oraz zdolność spowolnionego dopasowywania się do kształtu szczelin i wolnej przestrzeni pomiędzy dwoma elementami sprawia, że maty dźwiękochłonne CTK LineFix 7 doskonale sprawdzają się także jako materiał uszczelniający szczeliny, redukujący trzaski, skrzypienie oraz rezonanse plastikowych paneli kabiny i elementów tapicerki samochodowej (boczki drzwiowe, kokpit, konsola tunelu środkowego, słupki, itp.), pełniąc rolę miękkiej, amortyzującej i wyciszającej przekładki, pomiędzy dwoma drgającymi płaszczyznami, np. pomiędzy boczkiem drzwiowym i wewnętrznym poszyciem drzwi. Materiał ten, może być również stosowany do redukcji grzechotania wiązek elektrycznych, wyciszania skrzypienia zatrzaskiwanych kołków montażowych oraz innych połączeń elementów plastikowych.
MONTAŻ MATERIAŁÓW Z ZESTAWU "CTK Standard DOORKIT" ( wideo: https://www.youtube.com/embed/KfiaVrk3sSQ )
W celu osiągnięcia maksymalnego efektu należy odpowiednio zaplanować pracę i dobrze podzielić materiały dostarczone w zastawie. Pozwoli to na najbardziej efektywne wykorzystanie ich właściwości i uniknięcie niepotrzebnych strat w wyniku aplikacji materiału na powierzchniach, które mają mniejsze znaczenie dla osiągnięcia zadowalającego efektu końcowego. Bardzo dobry efekt można osiągnąć już przy pokryciu matami i piankami ok. 70-80% powierzchni blach i boczków drzwi. Nie ma konieczności oklejania matami tłumiącymi i pianką termo-akustyczną grubych podwójnych profili lub innych sztywnych wzmocnień wewnątrz komór drzwiowych.
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi: