RXD-18D4
Nowe
głośnik niskotonowy 46cm/18cali do ekstremalnych zastosowań SPL - 5000/15000W, cewka 4", 2x4ohm, 95.5dB, magnes 1000oz, Xmax 30/60 mm
Excursion RXD-18D4 - dostępny na indywidualne zamówienie (2-5 tygodni)
Najwyższej klasy zaawansowany technologicznie samochodowy głośnik niskotonowy (subwoofer) o średnicy 18"/46cm i impedancja 2x4 Ohm z serii RXD (Red eXcursion Devil) niemieckiej marki Excursion. Te "diabelskie basowe maszyny" zostały zaprojektowane do maksymalnie wydajnej pracy w bardzo trudnych warunkach przede wszystkim podczas ekstremalnych turniejów i zawodów car audio SPL.
Subwoofery Red eXcursion Devil, to efekt bezkompromisowego projektowania "z piekła rodem". Produkty są przeznaczone dla największych fanatyków potężnego basu oraz zawodników uczestniczących w profesjonalnych zawodach i turniejach car audio SPL (np. Propper Droppers, dB Race, dB Drag Racing). Podobnie jak w przypadku głośników z serii MXT, musimy również i w tym przypadku wyraźnie powiedzieć, że te najpotężniejsze basowe bestie Excursion RXD na pewno nie są tym, czego większość ludzi potrzebuje do codziennego słuchania muzyki podczas jazdy samochodem. Subwoofery z serii RXD powstały przede wszystkim w jednym celu – dla totalnie ekstremalnego basowego szaleństwa bez kompromisów. Jeżeli masz tego pełną świadomość i już teraz widzisz siebie na podium pośród zwycięzców profesjonalnych zawodów car audio SPL, to nie musisz dłużej szukać innych głośników niskotonowych, aby tę wizję zrealizować w realu.
Głośniki Excursion z serii RXD posiadają bardzo lekkie i sztywne membrany stożkowe wykonane z kompozytu pulpy papierowej wzmocnionej włóknem węglowym (Paper-Carbon Pulp in Matrix). Dobrze wyważony kompromis pomiędzy maksymalną wytrzymałością mechaniczną i minimalną wagą tej konstrukcji gwarantuje utrzymanie wysokiej stabilności stożka w najbardziej krytycznych momentach przy wysokich poziomach ciśnienia akustycznego. Głośniki RXD posiadają wąski, ale wysoki fałd górnego zawieszenia (Devil Roll Narrow) zapewniający większą powierzchnię membrany i jej szczytowe wychylenia aż do 60 mm. Górne zawieszenie zostało solidnie przyklejone, przyszyte do stożka membrany oraz dodatkowo dociśnięte do kosza przykręcanym aluminiowym pierścieniem z laserowo grawerowanym logo Excursion. Z kolei zawieszenie dolne stanowią dwa oddzielne 10-calowe krążki o wielokomponentowej konstrukcji z dwoma pierścieniami dociskowymi przykręconymi do kosza odlewanego z aluminium. Głośniki sa wyposażone w 2 solidne śrubowe złącza umożliwiające podłączenie przewodów głośnikowych o przekroju do 4x8 AWG (ok. 4x8,5 mm2), które opcjonalnie mogą współpracować z podwójnymi terminalami Hollywood Energetic HPST-8. Dzięki temu, do każdego głośnika można podłączyć aż 8 kabli głośnikowych (8x10 mm2). Sprawny i bezawaryjny transfer energii od złącza do cewki drgającej zapewniają podwójne grube i elastyczne linki przewodowe, każda o przekroju 6 mm2, które w celu podwyższenia trwałości zostały przymocowane do fałdów dolnego zawieszenia. Subwoofery Excursion z serii RXD zostały wyposażone w potężne 4-warstwowe cewki drgające CCAR o średnicy 99,8 mm (4 cale) i wysokości 85 mm. Zostały one nawinięte lekkim, płaskim aluminiowym drutem, pokrytym czarną powłoką pochłaniającą ciepło na lekkim aluminiowym karkasie posiadającym dodatkowe otwory wentylacyjne. Drut nawojowy w kształcie płaskownika zapewnia większą powierzchnię klejenia warstw nawojowych cewki (wyższa wytrzymałość mechaniczna) oraz posiada większą powierzchnię kontaktu z przedmuchiwanym powietrzem, co gwarantuje skuteczniejsze chłodzenie cewki, zwiększając tym samym jej trwałość podczas współpracy ze wzmacniaczami o dużej mocy wyjściowej. Jako napęd, w serii RXD są stosowane potężne, wentylowane układy magnetyczne z trzema krążkami najczystszego ferrytu Y35 (1000 oz).
PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE:
UWAGA!
Pełna wydajność oraz stabilizacja parametrów nowego głośnika będą osiągnięte po ok. 50 godzinach wstępnej eksploatacji z umiarkowanym poziomem głośności. Przez ten czas nie należy obciążać głośnika maksymalnie dopuszczalną mocą, a tym bardziej jej przekraczać, gdyż może to skutkować obniżeniem trwałości, skróceniem żywotności lub nawet trwałym uszkodzeniem jego elementów.