XXX.v2-8D2
Nowe
2-cewkowy głośnik niskotonowy SQ/SPL 20cm (8cali) do subwoofera samochodowego - 1200/3000W, cewka 2.5", 2x2ohm, 88.1dB, magnes 350oz
Excursion XXX.v2-8D2
Bardzo wysokiej klasy samochodowy głośnik niskotonowy (subwoofer) SQ/SPL o średnicy 8"/20cm i impedancji 2x2 Ohm z serii XXX.v2 (Xtreme) niemieckiej marki Excursion.
Na wstępie chcemy podkreślić, że te potrafiące zatrząść ziemią „basowe maszyny" Excursion XXX zdecydowanie nie są tym, czego na pewno wszyscy potrzebują. Zbudowano je wyłącznie dla osiągnięcia maksymalnego akustycznego szaleństwa w samochodzie. Subwoofery XXX są konsekwentnie zaprojektowane, aby podczas jazdy dostarczać największych emocji i niepowtarzalnej zabawy w trakcie odtwarzania muzyki zawierającej sporą dawkę najniższych częstotliwości pasma akustycznego. Masywny i bardzo stabilny kosz głośnika odlany z aluminium oraz podwójne dolne zawieszenie, gwarantują najlepszą kontrolę podczas bardzo dużych wychyleń membrany. Kosz wyposażono w 2 solidne śrubowe złącza umożliwiające podłączenie przewodów głośnikowych o przekroju do 4x8GA (4x8,5 mm2), które opcjonalnie mogą współpracować z podwójnymi terminalami Hollywood Energetic HPST-8. Za ich pomocą do każdego głośnika można podłączyć aż 8 kabli głośnikowych (8x10 mm2). Sprawny i bezawaryjny transfer energii od złącza do cewki drgającej zapewniają elastyczne linki przewodowe o przekroju 4 mm2, które w celu podwyższenia trwałości zostały przymocowane do fałdów dolnego zawieszenia. Subwoofery Excursion 8" z serii XXX.v2 posiadają 6-warstwowe cewki drgające CCAR o średnicy 2,5 cala oraz wysokości 45 mm (śr. 3" / wys. 66mm w modelach XXX 12" i 15"). Zostały one nawinięte lekkim, płaskim aluminiowym drutem na lekkim aluminiowym karkasie posiadającym dodatkowe otwory wentylacyjne. Drut nawojowy w kształcie płaskownika zapewnia większą powierzchnię klejenia warstw nawojowych cewki (wyższa wytrzymałość mechaniczna) oraz posiada większą powierzchnię odprowadzania ciepła, co gwarantuje skuteczniejsze chłodzenie cewki, zwiększając tym samym jej wytrzymałość na obciążenia wyższymi wartościami dostarczonej mocy. Jako napęd w serii XXX są stosowane potężne, potrójne układy magnetyczne o zamkniętej konstrukcji i bardzo wysokiej sprawności. Maszyny basowe Excursion XXXtreme posiadają membrany o powiększonej głębokości stożka, które wykonano z matrycowego kompozytu naturalnej pulpy celulozowej wzmocnionej włóknem węglowym. Za prawidłową kontrolę dużych wychyleń membrany odpowiada podwójny dolny resor oraz potężny fałd górnego zawieszenia uformowany z mocnej gumowej pianki Rubatek, który został solidnie przyklejony i dodatkowo przyszyty do stożka membrany. Taka konstrukcja jest w stanie wygenerować i pompować potężną dawkę najniższego basu, zapewniając przy tym jednocześnie bardzo dobrą jakość brzmienia raz minimalny poziom zniekształceń. Głośniki Excursion z serii XXX zostały specjalnie zaprojektowane, aby bardzo skutecznie i wiernie odtwarzać najniższy zakres pasma akustycznego. Dzięki temu doskonale sprawdzają się zarówno w codziennej eksploatacji podczas odtwarzania muzyki, dostarczając przy tym słuchaczowi sporej dawki mocnych basowych wrażeń, oraz jako wydajny sprzęt zawodniczy wykorzystywany podczas zawodów i turniejów SPL (np. Propper Droppers, dB Race, dB Drag Racing). Należy jednak pamiętać, że pomimo zastosowania komponentów o bardzo wysokiej jakości i trwałości nie są to głośniki niezniszczalne. Praca w tak ekstremalnie trudnych zawodniczych warunkach zawsze wpływa na ograniczenie żywotności każdego głośnika dowolnej marki. Natomiast w przypadku normalnej eksploatacji w zakresie dopuszczalnych parametrów subwoofery Excursion XXX potrafią się odwdzięczyć długim czasem bezawaryjnego użytkowania.
PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE:
UWAGA!
Pełna wydajność oraz stabilizacja parametrów nowego głośnika będą osiągnięte po ok. 50 godzinach wstępnej eksploatacji z umiarkowanym poziomem głośności. Przez ten czas nie należy obciążać głośnika maksymalnie dopuszczalną mocą, a tym bardziej jej przekraczać, gdyż może to skutkować obniżeniem trwałości, skróceniem żywotności lub nawet trwałym uszkodzeniem jego elementów.